Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

ΝΤΟΠΙΟΛΑΛΙΑ 10

Καλησπέρα φίλοι μου για άλλη μια μέρα. Χαίρομαι που είμαστε καλά για να τα ξαναπούμε. Σήμερα ολοκληρώνεται η απογραφή στο χωριό μας. Αύριο με το καλό, ελπίζω να έχω τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας να σας ενημερώσω σχετικά. Προς το παρόν, σήμερα ας ασχοληθούμε ακόμα λίγο με τις ιδιαίτερες λέξεις του τόπου μας. Και ας διασκεδάσουμε για άλλη μια φορά:
Ψέλτσκο. Το χωριό Κυψέλη.
Ψυχοπιάνομαι. Χορταίνω.
Ψυχοπονάω. Λυπάμαι, σπλαχνίζομαι.
Ψωμολυσάω. Πεινάω υπερβολικά. 
Ραχάτι. Ησυχία, ανάπαυλα, ηρεμία. (rahat)
Ρέμπελος. Ο τεμπέλης, μεταφορικά το κοπρόσκυλο. Ρεμπελιό. Τεμπελιά.
Ρεμπεσκές. Απεριποίητος, ακατάστατος.
Ριζά (τα). Οι πρόποδες του βουνού.
Ριζικό. Μοίρα, πεπρωμένο.
Ολούθε. Παντού.
Ούρδα. Μυζήθρα.
Δείχνω. Φαίνομαι.
Δερβέναγας/ Ντερβέναγας. Ο κατά την τουρκοκρατία επικεφαλής σώματος ενόπλων, τύραννος. (τουρκ= derbent- aga)
Δερβένι/ Ντερβένι. Στενωπός όρους, κλεισώρεια. (τουρκ= derbent, dervent)
Δώθε. Προς τα εδώ.
Λάβρα. Μεγάλη ζέστη. (φωτιά και λάβρα)
Λασπουριά. Πάρα πολλή λάσπη.


Σας παρακαλώ για άλλη μια φορά, αν μπορείτε να ενισχύσετε την προσπάθεια που κάνω, στείλτε μου ό, τι υλικό έχετε για το χωριό και την λαογραφία του. Μου είναι άκρως απαραίτητο. Δεν έχει καμία σημασία αν το έχω δημοσιεύσει. Μπορεί να υπάρχει κάτι που χρειάζεται διόρθωση, συμπλήρωση ή έρευνα. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καλή συνέχεια να έχετε φίλοι μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου